25 Nisan 2015 Cumartesi

Süt Reçelli Cheesecake


Süt reçeli tarifini yazdıgıma göre cheesecake yapımına gecebilirim.Tarife burdanda ulasabilirsiniz.

Süt reçelli cheesecake'i yapmaya karar verdikten sonra sosu nası kullanacagım konusunda kararsız kalmıstım.Ücgen dilimler elde edip akıskan sosu üstüne mi dökseydim yoksa kare dilimler üstünde cikolatalı ganaj arasına sıkıstırıp,kestigimde süt receli aksa mıydı? Her zamanki kararsızlıgım burdada beni bırakmadı.Bir yandan cok akıskan olurda berbat eder miyim diye düsünüyordum ama denemeye deger diyerek cheesecake yapmaya basladım.




Tabanında kullandıgım Hollanda waffle'ı Starbuckslarda yada Bimlerde satılan yuvarlak gofret görünümlü içi karamelli seylerdir.Cokta lezzetlilerdir.Ben cheesecakele uyumlu olması icin onu kullanıp sade büsküviyle birleştirdim.Ama siz isterseniz yine burcak büsküvi veya baska istediginiz bir büsküviyi kullanabilirsiniz.

Görüntüye bakınca hic problemi yokmus gibi gözükebilir ama kendimi elestirmek her zaman bana daha yardımcı olmustur.İlk problemim tabanın kırıntılı sekilde kalması,daha fazla ıslatabilirdim.Bir digeri ise yanlıslıkla normalde yaptıgım borcama degil,daha büyük borcama kremayı döküp ince kalınlık elde etmem.Ama siz bu ikisi konusunda dikkat ederseniz metro yada herhangi karamelli bir cikolatanın cheesecake halini yiyormuscasına güzel bir tatlı elde edeceksiniz. Dilerseniz yer fıstıgı,fındık katmak serbest :)


Taban için:


7-8 adet Hollanda Waffle
1 paket sade petibör büsküvi
3 yemek k tereyag
3 yemek k süt
  • Waffle ve büsküvileri ufalanana kadar rondodan gecirin.
  • Eritilmiş tereyagı ve sütü döküp elinizle sıkınca sekil alacak hale gelene kadar karıstırın.
  • Pişireceginiz kalıba tabanı döseyerek buzdolabında bekletin. 

Kreması için:


1/2 su bardagı süt reçeli
800 gr labne(iyice süzülmüş)
1 paket krema
4 yumurta(oda sıcaklıgında)
3/4 su bardagı seker
2 silme yemek k nişasta
  • Labneyi bir kac saat öncesinden cıkartıp süzdürmeniz cheesecakein catlamasına engel olması icin önemli bir nokta.Tabi yumurtalarıda oda sıcaklıgına bırakmayı unutmayın.
  • Fırını önceden ısıtıp,içine su dolu bir tepsi yerleştiriniz.
  • Labneyle sekeri kapta cırpıp yumurtaları tek tek ilave edip,her birini kaybolana kadar cırpın.
  • Nisastayı ilave edip,krema ve süt recelini katın.
  • Kremayı kabımıza bosaltıp,önceden ısıtılmıs fırına 180 derecede pişmesi icin su dolu tepsiyle birlikte ortası hafif sallanana kadar yaklasık 45 dakika pişiriyoruz.
  • Bunu eger 20-22 cmlik bir kalıba dökecek olursanız cok iyi bir yükseklik elde edersiniz.Ben kare dilimler icin dikdörtgen borcamı kullandım.Eger kelepceli kalıpta yapacak olursanız kenarlarını alüminyum folyoyla kaplayınız.
  • Piştikten sonra sogumaya bırakın.

Üstü için:


1 su bardagı süt receli
1 paket krema
120 gr cikolata

  • Cheesecake soguduktan sonra süt recelini üstüne döküp,esit sekilde yayın.1 saat kadar dolapta bekletin.
  • Ilınmıs kremayla cikolatayı karısırıp oda sıcaklıgına getirin.
  • Dolapta beklettiginiz cheesecakein üstüne döküp yeniden buzdolabında dinlendirmeye bırakınız.Yaklasık 4-5 saat dinlendikten sonra servis yapabilirsiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder