4 Nisan 2015 Cumartesi

Beyaz Cikolata Kremalı Frambuazlı Cupcake



 Genelde tarif yazmayı aceleye getirmek istemiyorum.Onu bile keyifle yapmak isterim.İçime sine sine.Çünkü ben mutfaktan cıkarttıgım ürünlerle ister istemez bir bag kuruyorum ve onu tekrar yasayarak bloguma aktarmak istiyorum.Hoss..Kim bu kısmı okuyacak bilmiyorum.Belki cogu kişi tarif nerdeeee naralarıyla bu yazdıklarıma önem vermeyip,okumayıp direk asagı dogru kaydırcaklar sayfayı.Neyse kısmeti olan okur diyelim..


Arkadaslarımın dogum günü için yaptıgım 2 pastadan sonra mutfaga girmek hic zor gelmiyordu ama üst üste yediğim tatlılar sevgili göbişimi hemen etkiliyordu.Gece ders calısırken aklımdan cıkmayan pastalar,cupcakeler.'Aman Allah'ım galiba dayamiciiimmm' derken melek sag omzuma yaklastı ve ders calısman lazım dedi.Sandalyemde kedi gibi pıstım.Ertesi gün nette dolasırken yine bi cupcake cılgınlıgı üstümde.Dedim okuldan gelmeme malzemeler oda sıcaklıgına gelir bende hemen basına gecerim.Ve o muhtesem an.Hamuru hazırlamak,kremayı yapmak,kalıplara paylastırıp fırın basında pişmesini izlemek.Fırından cıkardıgımda keske hemen sogusaydıda kremayı kasıkla koyup agzıma atsaydım.Ama tabiki yapmadım.Sadece bi tanesini hemen sıcakken agzıma attim.Cupcakeleri soguttum,kremayı torbaya doldurdum.Hepsini süsledim derken son anda krema erimeye basladı ve cıvıklastı.Neyseki düzgün sekli olmayan cupcake'i de ben yedim :) Kremanın kendine gelmesi icin cupakeleri dolapta bir kac saat beklettikten sonra krema tekrar eski halini aldı.Geriye 4-5 tanesini mideye indirmek kaldı :)

Tarifte gecen kek miksini ben fazlaca yapıp kavanoza doldurdum.Sizde hem bu tarif icin yada baska tarifler icinde kullanabilirsiniz.Tabi istediginiz doku önemli burada.Kek miksinde nişasta oldugu için daha yumusak,daha narin kekleriniz oluyor.


Kek Miksi


2 cup miks icin -  (1 + 3/4 cup un ) + (1/4 cup nişasta)

Un ve nişastayı birleştirip bir kapta homojen olacak sekilde karıstırın.

Beyaz Çikolatalı Krema


1 paket süt kreması
110 gr tereyagı(oda sıcaklıgında)
3 yemek kasıgı pudra sekeri
80 gr beyaz çikolata

Kremayı cupcake hamurunu hazırlamadan önce yaparsanız daha rahat edersiniz.
Süt kremasını buzlukta iyice soguyana kadar bekletin.1 saat bile olsa kafi.Kremayla birlikte cırpıcılarıda buzluga koyun.Kremanın kıvamı icin herseyin soguk olması önemli.
Beyaz cikolatayı benmariye oturtup 2 yemek kasıgı sütle birlikte eritin.Beyaz cikolata cok yaglı oldugu icin  mutlaka süt veya kremayla acmamız gerekiyor.Yoksa katı katı parcacıklar elde edersiniz.Eriyince karıstırıp homojen hal alıp oda sıcaklıgına getirin.
Soguk kremayı bir kapta 3-4 dakika önce düsük sonra yüksek devirde cırpın.Kıvamı git gide katılasacaktır.

Baska bir kapta tereyagını cırpın.Kremamsı hal alınca pudra sekerini ilave edin.
Tereyagını cırptıgımız kremaya yavasca yedirin ve ardından beyaz cikolatayı ekleyin.Homojen ve kıvamlı hale gelinceye kadar cırpın.
Kremamız hazır olunca süsleme yapana kadar dolapta bekletin.

Frambuazlı Cupcake

57 gr tereyag (oda sıcaklıgı)
169 gr toz seker
2 büyük boy yumurta (oda sıcaklıgı)
76 gr susuz yerinden yogurt
1/4 cup sıvıyag
175 gr kek miksi
1,5 cay k kabartma tozu
1/2 cay k karbonat
1/2 cay k tuz
2/3 cup milk (oda sıcaklıgı)
Frambuaz taneleri

Fırınızı ısıtmaya baslayın.
Kek miksini,kabartma tozunu,karbonatı,tuzu bir kapta karıstırın.
Tereyag ve sekeri cırpın.
Yumurtaları tek tek ilave edin ve biri tam karısmadan digerini eklemeyin.
Yogurt,sıvıyag ekleyip homojen hal alınca kuru karısımı 3 seferde ilave edin.
Ardından sütü katıp hamur pürüzsüz hal alıncaya kadar karıstırın.
Dilerseniz frambuazları unlayıp hamura katıp paylastırın.İsterseniz hamuru paylastırdıktan sonra üstüne koyun.
Cupcakelerimizi fırına verip 180* yaklasık 16-18 dakika pişirin.
Ve sogumaya alın.


Cupcakeler soguyunca dolaptaki kremayı torbaya doldurup istediginiz gibi süsleyin.Kremayı benim gibi vaktinden önce cıkartıp bekletirseniz malesef ki tereyagından dolayı erime oluyor.Düzgün sekil veremiyorsunuz.Cupcakeleriniz hazır olduktan sonrada buzdolabında bekletirseniz bir sorun olmayacaktır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder