19 Nisan 2015 Pazar

Ispanaklı Lavas Puding


Ispanakla lavasın uyumunu anlamak zor degil ama pudingi katınca 'Bu ne yaa? İgrencc !' diyenleriniz olabilir ama konuya söyle bi acıklama getireyim ki 'Bread Pudding' diye gecen sey tatlı ve tuzlu olarak cesitlenebilen ekmek,yumurtalı karısım ve diger malzemelerin karısımından olusan ıslak,yumusak bir yiyecektir.Ekmek olarak istediginizi kullanmak serbest.Yöntem aynı.Malzeme damak tadınıza veya elinizdekilere göre.Ben hic ekmek pudingi yapayım demedim.Hep degerlendirmem gereken ekmekler icin tercih ettim.Bu sabah kafamda dönen pull part ekmekti.Annem dedi ki buzluktaki lavaslar duruyor öylece,degerlendirsek? Ee bende hepsinin bir kombinasyonunu yaptım ne yapayım :) Bide börek içinden artan ıspanaklı harc olunca benim isim cok kolay oldu.Sizde kasar peyniri,yesil soganla veya sarımsak,maydanoz kombinlerinden yararlanabilirsiniz.İsterseniz pizza malzeleriyle yapıp pizza tadında bir pudinginiz olsun.Dedigim gibi cesitlendirmek mümkün.Kafanıza göre takılmakta fayda var.


Malzemeler:

4 lavas
Ispanaklı harc
2 yumurta
1 bardak süt
Kabartma tozu
Tuz

Aslına bakarsak yumurtalı karısıma ekmekleri daldırıp,karıstırıp kalıba öyle döküyorsunuz ama benim diziş seklimden ötürü sadece alt taraf ıslanabildi.Buda altının börek gibi üstününse kıtır olmasını sagladıç
Nası yapacagınıza gelirsek.Fırını ısıtın.Kalıba yaglı kagıdı serin.Lavasları kalıbın boyutuna dikdörtgen seklinde kesin.Kücük parcalarıda dahil edin.Araya sıkıstırıp onlarıda katıcaz.Kestiginiz lavas parcalarının tek yüzüne ıspanaklı harctan sürüp yanyana,bosluk bırakmadan dizin



                                     

İşlem tamamlandıktan sonra yumurtaları,sütü,kabartma tozunu,tuzu bir kapta cırpın.Lavasların her tarafına esit sekilde üstünden dökün ve fırına verin.Yaklasık bir pişme süresi veremeyecegim ben sadece 30 dakikadan sonra yumurtalı karısımın pişip pişmedigine göre hareket ettim.Piştigini anlayınca fırını kapatıp içinde sogumaya bıraktım.Azda fırın ısısıyla pişsin diye.İşte bu kadar basit.Artık sizde ekmeklerinizi degerlendirebilirsiniz. 
.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder