12 Nisan 2015 Pazar

Pestolu Sarmal Gece Ekmeği


Aslında tarifi cok geciken bir ekmek.Ekmege ve mayalamaya kafayı taktıgım zamandı.Sabırsızlıgım ekmegin kabardıgını gördükce sakinliyordu.Orjinal tarifte 2 saat mayalanmanın ardından fırına verilen bu ekmegi ben gece ekmegi yapıp daha cok kabarmasını sagladım.Sonucundada göz göz olmus bir ekmek elde ettim.Ben pesto kullandım ama siz istediginiz sekilde bu sarmal ekmegi yapabilirsiniz.Mesela zeytin ezmesi yada farklı otlarla sos yapabilirsiniz.Ben daha önce yapıp buzluga attıgım pesto sosunu kullandım.Pesto feslegen,zeytinyagdan olusan istege baglı olarak kaju veya farklı yemişlerin katıldıgı bir sos.Feslegeniniz yada elinizde hazır sos yoksa feslegenle aynı aileden gelen reyhanıda kullanabilirsiniz.Buda aklınızda olsun.



Malzemeler


2 + 1/4 cup un
1 cay k tuz
1/2 cay k seker
1 cay k kurumaya
1/2 cup zeytinyag
1 cuptan 1 parmak eksik ılık su
3 yemek k pesto sos



Bir kaseye un,tuz eleyin.Seker ve mayayı ilave edin.Ortasını havuz gibi acıp yag ve suyu ekleyin.Yogurmaya baslayıp yumusak ama ele yapısmayan bir hamur elde edin.Ardından birazda tezgahta yogurun.Yaglanmıs bir kaba koyup üstünü strecleyip 2 saat mayalandırın.2 katı kabarınca unladıgınız tezgahta hamuru 12*8 boyutlarında dikdörtgen olarak acın.Pesto sos esit sekilde yayıp hamuru sıkıca sarın.Üstüne hafifce zeytinyag sürün.Dikdörtgen kalıba yerleştirip üstünü strecleyip buzdolabına koyun.Gece boyunca yalasık 8-12 saat mayalanmaya bırakın.Hamurunuz yine kabaracaktır.Dolaptan cıkarttıgınız ekmegi oda sıcaklıgına getirin yada 50* 5 dakika ısıtılmıs-kapatılmıs fırına koyun.Soguklugunu kaybedince 200* fırında 25-30 dakika pişirin.Üstü kızarınca ve tok bi ses cıkınca içide pişmiş demektir.Pişince sogumaya alın ve dilimleyerek sofranıza koyun.Eger sogumadan keserseniz hamur olmus dilimler elde edebilirsiniz.Bu konudada dikkat etmekte fayda var.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder