26 Nisan 2015 Pazar

Bademli Granola





  Bu aralar saglıklı yasamla ilgili içimde savas versemde bir yanım kafamı bosaltmak icin umursamaz tavırlar icinde.Bir öyle bir böyle sallanıp gidiyorum.Tabi düzen alt üst olunca fazla uyuma (hatta atakta uyuma),miskinlik,bas agrısı,yorgunluk beraberinde geliyor.Her ne kadar bahar tam olarak gelemesede onunda etkileri oldugu ortada.Bu kısır döngüyü kırmanın tek yolu geri dönmek ama daha ne kadar gider bilemiyorum.Her neyse..
 Gelelim granolaya.Yulafı kullanmayan yada sevmeyen hatta igrenen insanlar oldugunu biliyorum.Lapa seklinede alısmak zor gelebilir ama en azından bu granolayı yapıp,lif tüketiminizi arttırarak saglık adına eklenmiş bir sey olmus olur sizin ve sevdiklerinizin hayatına.Hem artık herkes biliyor paketli yiyeceklerin zararlı olduklarını.Sekeri cogu insan sevsede buda zararsız oldugu gercekliğini degiştirmiyor ki o market raflarındaki mısır gevreklerinin seker miktarını ne siz sorun ne ben söyleyeyim.Katkı malzemelerini saymıyorum bile.


 Bende cok masum degilim,evet,ama en azından hayatımdaki saglıklı yiyecekleri artırmaya calısıyorum.Saglıksız olarak hayatımdan cıkardıgım seyler ise sekerli,gazlı iceceklerdir.Onlar varken su yok,su varken onlar yok.Böyle bir düzenim var ve ben su tüketmek icin onları hayatımdan cıkartmak zorundaydım.Bir digeri ise paket cikolatalar,büsküviler ve cipsler.Yani abur cubur kavramları.Bizim evde markete gidilince genellikle ablamın istedigi abur cuburlar alınır.Benimkilerse sadece yapacagım tatlının veya baska birseyin stogu oluyor ancak.Ayda yılda bir cok canım isterse yerim ama atıstırmalık veya ana ögünün yerini tutma söz konusu degildir ki yemek düzeni benim icin önemlidir.Hele ki kahvaltı.Annemin en güzel hediyesi diyebilirim.Ta ilkokuldan beri her sabah erkenden kalkar,en güzel kahvaltıları bizim icin hazırlar ve asla kahvaltısız okula göndermezdi.Liseye gelincede bu böyleydi.Üniversite yıllarındada öyle olucaktı ama ben kendi kahvaltımı kendim hazırlamaya baslayınca kendisinede biraz daha uyumak kaldı.Eee bence haketti :)
 Sizde bu yazdıklarımın herhangi bir yerinden tutarak granola yapmak isterseniz bu tarifle yaklasık 30 dakikada granolanız hazır olacaktır.Bademli olan bu tarifi aynı teknigi uygulayarak dilediginizce zevkinize göre değişiklik yapabilirsiniz.Ama kuru meyveleri veya kavrulmus yemişleri granolayı pişirince sonradan eklerseniz fırında yanma ihtimalini engellemiş olursunuz.Ben bu sabah sütle tercih ettim ama yogurt ve meyveli sekildede tüketebilmek bu granolayı güzel yapan seylerden biri.Sizi hic yormayacak emin olun :)



Bademli Granola:

(Yaklasık 2.5 su bardagı elde etmek icin)
180 gr yulaf ezmesi
1 yumurta beyazı
30 gr pekmez veya maple surubu
1 yemek kasıgı zeytinyagı
3 yemek k bal
1 avuc cig badem
1 cay k tarcın
1/2 cay k zencefil
Tuz
Portakal kabugu

                                      

Fırını 150 derecede ısıtın.Cig bademleri iri sekilde rondodan gecirin veya bıcakla dograyın.Yulaf ezmesini ve bademleri bir kaba koyun.Pekmez veya surubu,zeytinyag,bal,baharatlar,bir tutam tuz ve rendelediginiz portakal kabugunu ocakta sadece ısıtın.Yulafın üzerine dökerek birbirine yedirin.Ardından bir kapta cırptıgınız yumurta beyazınıda katarak karıstırın.Yaglı kagıt serili tepsiye yayarak yaklasık 20-25 dakika pişirin.fırından cıkınca yumusak gelebilir ama sogudukca kıtırlasacaktır.Soguyunca agzı kapalı bir kapta saklayınız.Aksamdan yaparsanız sabaha granolanız hazır demektir :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder