8 Nisan 2015 Çarşamba

Portakal Kabugu Sekerlemesi

Portakal kokusu ve tadıyla sevdigim meyveler arasına girer.Bide favori cikolatam olan bitterle birleşince beni oracıkta unutabilirsiniz.Portakal sekerlemeside yapmak istedigim seylerden biriydi.Sırada portakal receli,yaz gelincede portakalı hissetmek icin,keklerde kullanmak icin portakal surubu yapmak istiyorum.Hatta portakalın mevsiminin gececegi bu günlerde üst üste portakal paylasımlarım olabilir.Eger sizde portakal sevenlerdenseniz beni takip etmeye devam edin :)

Bu sekerlemeler icin sevgili Damla'nın tarifini uyguladım.Yasadıgım sekerin topaklanması sorunundan dolayı bittere bulayamadım ben.Ama bir kavonoza koyup keklerde meyve parcacıgı olarak kullanmayı düsünüyorum.Gerci cogunu simdiye kadar yedim ama :)) Belki suruptan artan kabuklarla tekrar sekerleme yapabilirim.Yani bu sene portakala doyayım diyorum.İsterseniz Damlanın tarifinden yola cıkıp cikolatalı yapın,eger cikolatasız yapcaksanız burdan devam edebilirsiniz.Malzemelerimiz cok basit.




Portakal Kabugu Sekerlemesi

2 adet büyük boy portakal
2 su bardağı şeker
1,5 su bardağı su

Yapılışı


Portakalların hem üstünden hem altından en tepelerini kesin. Bıçakla çizik atarak kabuklarını 4 parçaya ayırın. Uzun ve ince şeritler halinde kesin.Kestiğiniz şeritlerin küçük ve keskin bir bıçakla kabuğunun içindeki beyaz kabukları sıyırarak kesin.Bir tencerede su ve şekerin 1,5 su bardaklık kısmını ocakta kaynatın.Kaynamaya başlayınca içine portakal kabuklarını ekleyin ve kısık ateşte yaklaşık 45 dakika - 1 saat kaynatın. Tel süzgeçe dökün ve süzün.Kalan şekeri büyük ve geniş bir kaba dökün. Portakal kabuklarını şekerli kaba aktarın ve iyice heryerini şekere bulayın. Yağlı kağıt serilmiş bi tepsiye tek tek dizin ve ertesi güne kadar kurumaları için oda sıcaklığında bekletin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder