13 Mayıs 2015 Çarşamba

Haşhaşlı Cevizli Burma Çörek




Ahhh! Çörek benim zaaflarım arasına giriyor ne yazık ki.Bi hamurun mayasını,yumusaklıgını ve kolaylıgını seversem bunu farklı sekillerde,farklı lezzetlerde denemeyi seviyorum. Ama ne yalan söylüyüm hashaşla cok güzel oluyor bu tarif. Zaten tahinle pek aram yok.Önceleri daha hassastım ama belki severim diye yiyorum simdi.Pekmezle sorunum yok nası oluyosa.Herkesten garip bir cocukluk gecirmişim galiba. 

Bu çörekte beni benden alan kısım tel tel ayırıp bir pamuk seker yiyor edasında kafamı geriye itip yukarıdan agzıma çörek telini götürüyorum.Isırarak pek keyfini cıkaramıyorum ne yazıkki :) İlk yaptıgımda aile kahvaltısına götürmüştüm ve pastahaneden alındıgını sananlar,benim yaptıgımı ögrenince nası yaptıgımı soranlar olmustu.Sizde yapın diye ciddi anlamda söylüyorum.



İşin aslı tekrar yapıp,fotograf cekmeyi bekledim şimdiye kadar bu tarif için.Geceden yaptıgım icinde yapım asamalarını cekemedim ama ilerleyen zamanda cekebilirsem tarifide resimlerle güncellerim artık.Ama mayala,beze al,hamuru ac,üst üste koy meselesi olunca gözünüz korkmasın.Acele etmeden,anlayarak yapın yeter.Gerisi cok kolay gelecek.Daha önce yuvarlak sekilde yapmıstım,bunuda dikdörtgen borcama düz düz dizerek yaptım.Sekil size kalmıs.Takıldıgınız yer olursa burdan yada instagramdan yorum yaparsanız yardımcı olurum.Ama her zamanki gibi tarifteki malzeme sıcaklıklarına uyuyoruz.Yoksa mayalama süreci,hamurun yapısı aynı olmaz.

Eger yogurdunuz suluysa kagıt peceteyi süzgece koyun ve 3 yemek k fazla (sululuguna baglı olarak) yogurdu süzdürün.Süzme yogurt kıvamındada olmasına gerek yok.Biraz suyu emilsin yeter.

Un miktarı markaya göre farklılık gösterebilir.Ben 4 su bardagını parca parca ekledim.4. bardaktan sonra hamurun toparlanmasını bekleyip elime yapıskanlıgını kontrol ettim.Cok az yaklasık 1 yemek k yapıskanlıgını giderip biraz daha toparlanması icin ekledim.Bir kac dakika yogurup mayalamak icin kabıma aldım.

Yumurtanın beyazını icine,sarısını dısına kullanılacak.Suyuda cesmenizin sıcak su ayarıyla ayarlayabilirsiniz.Çok sıcak olmasın,aman ha!

Şimdi madde madde,sindirerek okuyun.Sonra uygulamaya geçin.Yoksa yaparken kafanız karısabilir.Hatta peçeteyle uygulama yapabilirsiniz :)

Şekil aşamasında biraz daha acıklayıcı olur diye bu resme bakabilirsiniz.Ama ben en üst hamurada hashas,ceviz işlemini uyguladım.Resim sizi yanıltmasın.


İç malzeme:

7-8 yemek k sıvıyagla acılmıs hashas ezmesi (yarı akıskan kıvam)
Rondoda cekilmiş ceviz (istediginiz yogunluga göre)


Hamur için:

1 su b ılıktan biraz sıcak su
1 yemek k toz maya
1 yemek k toz seker
1/2 su b eksik sıvıyag
3 yemek k yogurt (susuz)
1/2 yemek k tuz
1 yumurta (oda sıcaklıgında)
4 su b un


Yapılışı:

Suyu kabınıza alın.Sekeri,mayayı ekleyip hafif karıstırıp 5 dakika bekleyin.Hafifçe köpürecek.
Sıvıyağ,yogurt,tuz,yumurta akını ilave edin.Ardından unu ekleyin.Yukarda anlattıgım gibi ele yapısmayacak ama yumusak hamur kıvamına gelince cok az yagladıgınız kaba alıp üstünü örtün.
Yaklasık 45 dakika oda sıcaklıgında 2 katına cıkana kadar mayalandırın.

Mayalanan hamurun gazını alıp,6 esit parcaya ayırın,yuvarlayın.
Hafif unladıgınız tezgahta 5 dakika üstünü örterek dinlendirin. (Ben üstü kurumaması icin hamur mayalarken kullandıgım strec filmi örttüm.)
İlk yuvarladıgınız hamuru un serptiginiz tezgahta tabak büyüklügünde acın. (Acmadan önce hamurun üstünüde hafif unlarsanız acarken yapısma sorunu yasamazsınız.)
Actıgınız hamurun üstüne 1 yemek k her tarafına esit ve ince yayılacak sekilde hashas ezmesinden sürün.Kıvamı koyuysa sıvıyagla biraz daha inceltin.Cevizi serpiştirin.Yan tarafa alın.
Diğer hamurlarıda acıp,haşhaş,ceviz işlemini uygulayıp,hamurları üst üste dizin.

Elde ettiğiniz 6 kat hamuru kenarlardan hafif cekiştirip genişletin.
Ortadan ikiye kesin.Yarım ay sekli olusacak sekilde 6 katı diger 6 katın üstüne koyun.
Toplamda 12 kat elde etmiş olacaksınız.
Bunuda 1,5 parmak genişliğinde 6 parca elde edecek sekilde boyuna kesin.

İlk parcayı alıp hem burarak,sag eliniz ileri yaparken sol eliniz geri hareketini yapacak,hemde uzatıp incelterek hafif yaglanmıs tepsiye dizin.
Dikdörtgen tepsiye dizcekseniz onun boyuna göre kesip yerleştirin,yuvarlak tepsiye dizcekseniz ortadan baslayıp içten dısa dolama hareketini yapın.
Diğer kestiginiz parcalar icinde aynı işlemi uygulayın.En dısta kalan kücük,kenar kısmı sosu bol olanların arasına sıkıstırırsanız herkese eşit sekilde hashas yedirmiş olursunuz:)
Birde cok sıkı sarmayınki hamur kabarıp birbirini pişmesini etkilemesin.Cok az kabaracak pay bırakın.

Yumurta sarısını cok az suyla acıp üstüne sürün.
Isıttıgımız 180* derecelik fırında altı üstü kızarana kadar pişirin.Sogumaya alın.Soguduktan sonra kesme yeme işlemini gercekleştirebilirsiniz.

Yaparsanız benim icin tel tel yeme işlemini yapın lütfen :)














2 yorum:

  1. öyle güzel anlatmışsınız ki..zaten fotoğraflarda nefis bir şey gözüküyor, şimdi hafta sonu evde yapılacak listesine girdi.of off..yapacağım bunu :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, hamurun gazını nasıl alıyoruz?

    YanıtlaSil