8 Mart 2015 Pazar

Frambuazlı Trileçe


Trileçe 3 farklı sütle yapılmıs olup pandispanyası ıslak bir tatlıdır.Yani sadece üstüne soslarla degil bunu pastaya uyarlayan yada farklı sekilde kullananlarda var.Bu tatlı evimizde ilk kez yapıldıktan sonra hemen klasik haline gelmeyi basardı.Misafire yapıldı,misafirliğe götürüldü,kalan trileceye aile üyeleri hüpletti.Yiyenler begendi,bir cok yere tarif dagıtıldı.Orjinale yakın tarif kiminki nedir nasıldır bilemem ama evde bu tatlı klasikleştiyse bende hep aynı tarifi kullanıyorum.Çünkü beni hiç yanıltmadan hep güzel sonuca götürdü.Size frambuazlı tarifi verecek olsamda ben karamelli olanı daha cok seviyorum.Frambuaz fazla hafif geldigi için sanırım tatlı yedigimi hissedemedim :) Ve ılınmıs halde degil dolaptan cıkartılmıs halde,soguk soguk daha cok hosuma gidiyor ve yaz için ideal bir tatlı oldugunu düsünüyorum. 

Gelelim tarife..
Tarif cok sevgili Esra Ablamın trileçesinden adapte edilmiştir.
Ben bu ölcüyü borcama göre degiştirerek kullanıyorum.Gayet büyük dilimler elde ediyorum.Kalınlıgını siz ayarlayıp,ölcüyü ona göre kullanabilirsiniz.


Pandispanya:

6 yumurta(oda sıcaklıgında)
400 gram un
270 gram toz şeker
50 ml su (1/2 çay bardağı)
4 tatlı kaşığı vanilyalı şeker

1 paket kabartma tozu


Sütlü Sos:

1 paket krema
2 litre süt
1 su bardagı süt tozu (Pınar marka)
2 paket sekerli vanilin yada 2 tatlı kaşığı vanilyalı şeker


Frambuaz Sos:

300 gr frambuaz
4 yemek kasıgı toz seker
1 su bardagı su
1 yemek kasıgı nişasta

Yapılışı:

Pandispanya için, unu ve  kabartma tozunu bir kaba eleyin.Yumurtaların akını ve beyazını ayırın.Yumurta aklarına bir çimdik  tuz ilave edip mikser ile çırpmaya başlayın.Azar azar toz şekeri ekleyerek beyaz bir köpük haline gelene kadar çırpın.
Yumurta sarılarını tel çırpıcı ile yarım çay bardağı suyu ve vanilyalı şekerini ayrı bir kapta çırpın.Yumurta sarılarını bir spatula yardımıyla yavaş yavaş yumurta akına ilave ederek alttan üste doğru katlayarak karıştırın.Unlu karışımı yumurtalara 5 seferde ekleyerek ve yine spatula ile katlayarak  unu yumurtaya yedirin.Un parçacıkları tamamen kaybolunca yağladığınız dikdörtgen borcama hamuru eşit bir şekilde yayarak dökün.200 derece ön ısıtma yapılmış fırında yaklasık 30 dakika pişirin.Piştigini anlamak için pandispanyanın ortasına kürdan batırın.Pişen pandispanyayı sogumaya alın.

Sütlü sos için, malzemeleri bir kapta karıstırıp topaklanmalar gidene kadar cırpın.(Süt tozu kahve için kullanılan süt tozu degil pasta reyonlarında satılan Pınar markasının süt tozu.Sosa kıvam vermesi için önemli.)

Pandispanya soguyunca üzerine kürdan yada catal ile sık aralıklarla delikler yapın ve sütlü sosu yavaş yavaş pandispanyanın üzerine dökün.Pandispanya pamuk gibi sosu emecektir.Daha sonra buzdolabına kaldırıp,4-5 saat sonra servis için hazır hale getirin.
(Bu asamadan sonra sos kısmı var fakat ben sosu genelde servis yaparken üstüne döküyorum.Siz yinede isterseniz sogumus olan sosu bu asamada döküp trileçeyi dolaba kaldırabilirsiniz.)

Frambuaz sos için, buzu cözünmüş olan frambuazları bir tavaya alıyoruz.Su ve nişastası acıp sekerle birlikte frambuazların üstüne döküyoruz.Kıvam alana kadar frambuazlı spatula ile ezerek pişirin.Sogumaya alın.






6 yorum:

  1. merhaba bu ölçüleri hangi boy borcama dökmeliyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırsam 25*40 ölcülerindeydi borcam.En büyük dikdörtgen olan.Daha ince istiyorsanız 4 yumurtayla yapabilirsiniz.

      Sil
    2. Teşekkür ederim :) ilk defa misafirlerim için yapıcam umarım mahçup olmam.Keçi sütü buldum markette ama kullanıp kullanmamak konusunda kararsız kaldım!Sizce?

      Sil
    3. Bence harika yaptınız ve mahcup olmayacaksınız 😊 Ben defalarca yaptım ve hic kötü duruma düsürmedi,hatta herkes cok begendi.Keci sütü 1 kere kullandım.Aldıysanız kullanın derim ama ben bariz bi farklılık göremedim malesef.Sanırsam orjinalini yemedende anlayamayacagım.

      Sil
    4. En çok kekinden korkuyordum ama harika oldu.Bu kek 2 litre süt çekmez dedim ama döktükçe içti sanırım oda ramazanın etkisinde :P Şuan saat 03.00 sahur vakti merakımdan kenarını tırtıkladım :) Sütüne yarım bardak pudra şekeri eklememe rağmen bana biraz şeker oranı az geldi!Şekeri fazla sevenler belki bir miktar şeker kullanabilir.Frambuaz sosum tadına doyulmaz oldu.Karamel sosuda merak ediyorum o nedenle yarın onuda hazırlayıp sizin yaptıgınız gibi servis aşamasında soslarını eklicem.Dilimleri küçük tutup bir tanesini frambuaz bir tanesini karamelli servis etmeyi düşünüyorum.Böylece iki lezzetide denemiş olurum.
      Tarif için teşekkür ederim.Genelde internet üzerinden aldığım tariflerde sorun yaşarım ama bu kez öyle olmadı.Aile içinde değişik tatlı hazırlama konusunda 1 numarayımdır.Bu senede geleneği bozmayacak gibi duruyorum :) Sayenizde ;) Bu akşam iftarda gelen tepkileri size aktaracağım tekrar teşekkürler.

      Sil
    5. Ben baska bi internet tarifiyle ilk kez trilece yaptıgımda berbat olmustu ama sonra bu tarifle kac tane yaptım hatırlamıyorum.Yiyenler tarifini aldı sürekli.Hem bol sütlü hemde harika bi keki var.Sonucuna bende sizinki kadar mutlu oldum.Eminim misafirleriniz yine hayran kalacak size :) Afiyet olsun.

      Sil