30 Mayıs 2015 Cumartesi

Avokadolu Sağlıklı Brownie


Daha önce avokadolu kurabiye tarifi vermiştim ve yapacagım baska tariflerdende bahsetmiştim.İşte onlardan biride saglıklı brownieydi.Elimde olgunlasmıs avokado varken ve canımın cikolata isterken bir yandanda günlerdir  yedigim agır seylerin üstüne saglıklı cözüm aramam gerekti.Diyette olanların yada saglıklı beslenme pesinde olanların isine yarayacaıgını düsündügüm bir tarif oldu.Dısı kekimsi gibi ama ici yumusak ve ıslak bir yapıda.Baska tarifler direk buzluga atılıyor ama ben yumurtayla birleştirip pişirmeyi daha uygun gördüm.Biraz göz kararı yaptım diyebilirim.Yinede size belli bir ölcü verecegim.Benim verecegim ölcüyle 2 büyük dilim,3 normal boyutta brownie elde edebilirsiniz





Yumurtanız büyükse bir kasede cırpıp yarısını ekleyeblirsiniz.
Eger sekere düskünseniz bal miktarını yada cikolata miktarını arttırabilirsiniz.

1 olgunlasmıs avokado
3 yemek k süzme yogurt
3 medine hurması
2 yemek k kakao
1 yemek k bal
1 kücük yumurta
1 cay k kabartma tozu
Bitter damla cikolata

Fırını 180* derecede ısıtmaya baslayın.
Hurmaları sıcak suda 1 saat kadar yada geceden bekletin.Yumusayan hurmaları rondodan gecirin.Olgunlasmıs avokadoyu ve yogurdu ilave edip rondoda cevirin.Kakao,bal,yumurta,kabartma tozunu ekleyip karıstırın.Pürüzsüz bir karısım elde edeceksiniz.
Yaglanmıs kagıdı baton kalıba yerleştirip karısımı dökün.Cok fazla yayılmasına izin vermeyin.Üstüne damla cikolataları serpiştirin.
Yaklasık üstü kabuk tutana kadar 25-30 dakika pişirin.Soguduktan sonrada biraz buzlukta dinlendirip servis yapın.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder