16 Nisan 2015 Perşembe

Portakallı Çikolata Muslu Porsiyonluk Pasta


Portakaldan cok bahsetmişim gibime geldi blogta ama belki sizde mevsimi bitmeden pastadan yapmak istersiniz hani olur ya diye tarifi yayınlayayım dedim.Ben Kayseri'de dogan ve burdaki ev gezmesi kültürüyle yasayan,cok sevdigim insanlara gidip,onlarında bizde geldigi zamanlarda birlikte olmayı,sohbet etmeyi seven bir insanım.Kalabalık sehirlerde komsuluk ilişkisi bile kaybolmusken burda hala dıdıya,dıdısının dıdısına önem verilir.Ben dıdısının dıdısı durumlarını pek sevmem ama bu tamamen aradaki sevgi ve samimiyete baglı olabiliyor.Gezmelerden bahsetmişken bunuda bir gezme icin yaptıgımı tahmin etmek cokta zor degil sanki.Daha ben dogmadan annemlerin babamların arkadaslarıyla olusturmus oldugu haftalık oturmalar bizler büyüsekte devam ediyor.Haliyle annenin babanın arkadasıda öz teyzen,amcan gibi oluyor.Kızları,ogullarıda kardesin gibi.Ne kadar ayrı sehirlerde okusakta görüstügümüzde benim icin ayrı bir heyecan oluyor.Gectigimiz zamanlarda ben seviyorum diye kruvasan tarzında mis gibi tereyag kokan,bi tanenin asla yetmedigi simitlerden yapan bir teyzem için,onun gelen misafirlerine portakallı cikolata muslu porsiyonluk pastalar yaptım.Cikolata ve portakalın uyumunu ben sevsemde yiyenlerin tepkisini bilemiyodum.Kesildiginde kalıp gibi cıkan bi pasta hayal etsemde bazı aksilikler yasadıgımı söyleyebilirim.Sabah yaptıgım cikolatalı kekimi sogumaya alırken kırılan borcamla paramparca olan kek mi dersiniz,bir türlü kıvam almayan krema mı? Portakalın tadının bana yavan gelmeside eklenince biraz icime sinmeyen tarafları olsada begenenler fazlaaydı.Umarım sizde begenir,benim gibi aksiliklere maruz kalmazsınız.Pastayıda sabah alelacele bi fotosunu cekince pek güzel görüntüler alamadım ama en azından fikriniz olur diye koyuyorum.


Cikolatalı Kek

75 gr tereyag
270 gr un
60 gr kakao
1,5 cay k kabartma tozu
1,5 cay k karbonat
300 gr seker
2 orta boy yumurta
3/4 su b yogurt
1.5 cay b kaynar su

Fırınınızı ısıtımaya baslayın.Tereyagını eritip sogumaya alın.Un,kakao,karbonat,kabartma tozu,tuzu kaba ele.Diger ıslak malzemeleri un karısımına ekle ve karıstır.Yagladıgınız büyük boy borcama paylastırın.175 derecede 30-35 dakika pişirin.Sogumaya alın.Kabaran yerler varsa olabildigince kesin üstünü düzleştirin.

Çikolatalı Mus

170 gr bitter cikolata
1/4 bardak süt
55 gr tereyagı
1 yumurta sarısı
1 paket krema (1 saat önceden buzlukta sogutulmus krema)

Çikolatayı benmari usulu eritin.Çikolata biraaz soguyunca süt ve tereyagını birbirine katın,yumurta sarısını ekleyip pişmemesi için hızlıca eritin.Sogumaya alın.Buzlukta soguyan kremayı sertlesene kadar cırpın.Ve kremayla cikolatalı karısımı karıstırın.Kek soguyunca üstüne bosaltın.Borcamı dolaba alın.2-3 saat dinlendirmeye bırakın.

Portakal Marmelatı

2 portakal
1 portakalın kabugu
2 yemek k nisasta
4 yemek k nisasta

Portakalı soyup kücük parcalara bölerek iyice ezilene kadar rondodan gecirin.Tavaya ezilmiş portakalı,cıkan portakal suyunu bosaltın,sekeri koyun,1/2 bardak suda ezdiginiz 2 yemek k nisastayı ekleyerek kıvam alana kadar pişirin.Sogumaya bırakın.Dolapta dinlendirdiginiz musun üstüne marmelatı incecik yayın.Yeniden dolaba koyun.

Peynir Kreması

400 gr labne peyniri
1/2 paket krema(1 saat önceden buzlukta sogutulmus krema)

Yine soguttugunuz kremayı kıvam alana kadar cırpın ve 4 yemek k pudra sekerini ekleyin.Önceden süzüp suyunu aldıgınız labne peynirini ekleyip karıstırın.Bunuda marmelatın üstüne yayın.

Çikolatalı Ganaj

1/2 paket krema (1 saat önceden buzlukta sogutulmus krema)
100 gr bitter cikolata
Kremayı kaynatmadan sadece ısıtın.Dogradıgınız cikolataları icine katarak sicaklıgıyla eritin.Oda sıcaklıgına bırakın.Kıvam almaya,koyulasmaya baslayacaktır. Cok koyulasmadan ister pastanın üstüne dökerek ince tabaka olusturun.İsterseniz pastanızı dilimleyip kek kagıtlarına koydugunuzda 1 yemek k kadar ganajdan üstüne dökün ve yine sogumaya alıp ganajın donmasını saglayın.
(Ben yaklasık 21 dikdörtgen dilim cıkarttım.)
*Ganajı koyulasıp dökmekte zorlanacak olursanız ocakta hafifce ısıtmanız yeterli olacaktır.

Karamelize Portakal

2 portakal
Toz seker

Portakalı kabuklarıyla birlikte istediginiz sekilde dilimleyerek yaglı kagıdın üstüne dizin.Toz sekeride dilimlerin üstüne serpin.200 derecelik fırında iki taraflı sekilde rengi kahverengileşene kadar pişirin.Sogumaya alın.Pastanızın üstünü süslemede kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder