9 Şubat 2015 Pazartesi

Nemli Çikolatalı Kek



 Size benim için özel olan bir kekten bahsetmek istiyorum.Öyle bir kek ki 2 defa yapısımda hep uzun zamandır görüsmedigim insanlara kısmet oldu.Biri lisedeki danısman hocam, digeride annemin arkadası,cok sevdiğim bir teyzem içindi.İlk yapısımdan bahsetmek istiyorum.Lisedeki hocama ziyarete giderken ne elim bos gitmek istiyordum nede cok özel ve süslü şeyler yapacak vaktim vardi.Hemen kek yapsam kuru ve klasik olacaktı.Yok onuda istemedim.İnternette aklıma yatacak bişeyler ararken farklı tarifi buldum.Hem pratik,hem çikolatalı,hemde nemliydi.Evet!Bunu yapacaktım.Dısı sostan dolayı parlak,içi yarı kek,yarısı cikolata ve tereyagdan dolayı ıslak bir yapıya sahip.Hiç bir cikolatalı keki böyle cok yediğimi hatırlamıyorum.Canınız cikolata cektiginde sarılacagınız bir kek tarifi olacagını düsünüyorum.Şiddetle tavsiye ediyorum.Ben yag ve cikolata miktarlarında azaltma yaptım,siz asıl tarife ulasmak isterseniz buradan ulasabilirsiniz.


Nemli Çikolatalı Kek

Kek icin:

2 yumurta
1 su bardağı seker
1 cay bardagı yogurt
1 cay bardagı kaynar su
80 gr bitter çikolata
2.5 su bardagı un
2 yemek k kakao
120 gr tereyag (yumusamıs)
1 paket kabartma tozu
Sekerli vanilin
Tuz

Surup icin:

1 cay bardagı su
1 yemek k kakao
1/2 cay bardagı seker

Un, kakao, kabartma tozu, vanilin ve bir tutam tuzu bir kaba alin.Cirpma teliyle karistirin.Ortasini acip yumurta, yogurt, seker, tereyag koyup karistirmaya devam edin.Kaynar suyu ilave edip, küçük parcalara ayrilmis bitter cikolatamizi katiyoruz. Hepsi karisinca karıstırmayı birakiyoruz ve 20 cmli kelepceli kaliba döküyoruz.Önceden isitilmis firinda 50-60 dk pisiriyoruz.Kurdan testiyle pisip pismedigini kontrol edin.
Surubu kek piserken hazirlayin.Suyu, kakaoyu ve sekeri sos tenceresine alip 3 dakika kadar kisik ateste kaynatin.Sicak kekin ustune gezdirin.Isterseniz ustune cikolata rendesiyle süsleyebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder