10 Şubat 2015 Salı

Bögürtlenli Coffee Muffinler




Daha baska nası türkcelestirilebilirdi bilmiyorum ama bazen kafam İngilizce tariflere o kadar kayıyorki bir an durup yok bunu türkce yazmam gerekli diyorum.Cikolatalı tariflerden sonra birde meyveli bir tarif yazayım dedim.Cikolataya cok düskün olmasamda bu kadar tarifi nası yapmısım anlam veremedim.Yoksa içimde gizlenmiş bir cikolata canavarı mı var ki :)
Muffinler aslında benim icin tehlikeli bir tatlı.Hiç bir zaman 1 taneyle yetinmeyip,gözümü doyurmaz.Bide ilk yaptıgınız,deneme bi muffin tarifiyse elinize saglık.Yiyorsunuz acaba istedigim doku olmus mu diye,yok anlamadım bununla anlarım belki hop 2de gitti,eee dokuyu düsünürken bögürtlenler arada kaynadı! en iyisi bi tanede bögürtlenli nası olmus ona bakayım,eneee bunu yicem diye kahveyi unuttuk bide kahveyle birlikte yiyim.Yemişşin 4-5 tane baska günlerde kalan muffinleri görmek bile istemiyorsun.



Coffee kekten yola cıkarak bunun bide muffini olması lazım dedim.Üstü kırıntılı tarifler daha cok ilgimi cekmiştir nedense.Biraz uyarlamayla güzel bir tarif cıkardım.İçinde buttermilk diyodu.İstediğim dokuyu bu olusturuyor olabilirdi.Neydi ki  bu derken bir cok yabancı tarifte gecen bu terimi kendim yapmayı ögrendim.Cok zor degil gözünüz korkmasın.Bu  Türkiye sartlarında hazır satılmıyor.Yurtdısında herseyi bulmak mümkün oluyor ee bizede ev yapımı olarak yapmak düsüyor.Birde benim elimde dondurulmus yada mevsimi gecmiş meyveleri olmayınca recellerden faydalanıyorum.Bu tariftede dondurulmus bögürtlen olmadıgı için recel kullandım bu yüzden seker miktarini azalttım.Sizin elinizde varsa seker miktarını arttırabilirsiniz ve mutlaka suyunu süzüp kurutun.Hamura eklemeden öncede dibe cökmemesi için hafiften unlayın.



Bögürtlenli Coffee Muffinler

Muffinler için:

2 büyük yumurta
1/2 bardak seker
1/3 su b süt
3 yemek k buttermilk
1/2 bardak yumusamıs tereyag
1/4 cay k tuz
2 cay k kabartma tozu
1,5 bardak un
Bögürtlen receli (Elinizde varsa bögürtlen)

Kırıntı için:

3 corba k soguk tereyag
1/3 su b toz seker
1/4 su b un

Buttermilk tarifi:

1/2 su bardagı ılık süt
1 yemek k elma sirkesi (5-6 damla limon suyu)

Sütün ılık yani oda sıcaklıgında olması önemli yoksa süt kesilmez.
Ilık süte sirke veya limon suyunu ilave edin.Oldugu yerde,hiç karıstırmadan 10 dk  kadar bekletin.Pütürlesmeye baslayacak ve kıvamı biraz koyulasacak.Buttermilkimiz hazır.


Muffin Yapılısı:

Kuru malzemeleri yani un,kabartma tozu,tuzu bir kaba eleyin.Yag,seker ayrı bir kapta cırpıp kremamsı hale getirin.Yumurtaları tek tek ekleyin.Buttermilk ekleyin.Ardından sıvı karısımına un ve sütü bir ondan bir ondan olacak sekilde ilave edip karıstırın.Un parcaları kaybolunca hamurunuz hazır demektir.Kalıbın yarısına kadar hamurdan koyun ortasına recelin tanelerinden yada bögürtlenleri ekleyin.Tekrar hamurdan koyup üstüne tanelerden koyun.
Kırıntı içinse malzemeleri bir kaba alıp elinizle kırıntılar olusana kadar birbirine yedirin.Cok oynarsanız tereyag eriyebilir.Yaptıgınız kırıntıyı hamurun üstüne paylastırın.Önceden ısıtılmıs 200* 20 dakika pişirin.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder