29 Temmuz 2015 Çarşamba

Yeşil Mercimekli Mantarlı Ekşimen Salatası


Size demiştim ben ilerleyen günlerde saglıklı seyler paylasırım diye.Daha önce yeşilliklerin,sebzelerin hayatımdaki yerinden bahsetmişimdir.Yeşillik görünce gözü dönen,salataya bakınca agzı sulanan biriyim.Et,tavuk yada baska bir yemek umrumda olmaz ama hakkı verilerek yapılmıs bir salata yada zeytinyaglı türünü öper basıma koyarım.Bazen aksam yemeginde sadece zeytinyaglı yedigim olur.Bu yüzden cogunlukla kendimi Anadolu insanı degilde Ege insanı olarak görürüm.Ege'ye gittin mi diye sorarsanız,gittim,ama küçükken.En unutamadıgım seylerden biriside dalından yedigim incirlerdi.Şimdi gitmiş olsam bütün otları,zeytinyaglıları aglatırım diye düsünüyorum.Birde yanında balık varsa bak sen keyfe.Yine benim tatilim gelmiş,tamam tamam sustum.


Bu salata dogaclama olarak cıktı ama tamamen uyumlu bir hale büründü.Ekşimen diger adı kuzu kulagının ekşiliğide bu bütünlüğe yardımcı.Mantar ve kırmızı biberin uyumu ise sorgulanamaz.Kurutulmus domatesinde yakısacagını düsünüyorum ama bizim burdaki yemişcilere pek ugramıyor kendisi.Yeşil mercimek ise bu salataya besleyiciliğiyle doyuruculuk katıyor ve ekşili  sevdigim icin hafif limonda sıkınca harika bir öglen yemegi olarak karsıma cıktı.

Vereceğim malzemelerle 2 kişilik bir salata elde etsenizde,tek basınıza tüketecekseniz mercimek miktarını azaltıp daha bol bir salata elde edebilirsiniz.Eksimen dısındaki yeşillikleri sevdiginiz ölcüde katmanızı öneririm.

Malzemeler:

1 yemek tabagı mantar
1 kırmızı biber
2 cay bardagı yeşil mercimek
Ekşimen 
Dereotu
Nane
Marul
Limon,tuz
Zeytinyagı

Yeşil mercimeği siyah suyu cıkana kadar iyice haslayın.Kırmızı biberi tavada az yag ile soteleyip,mantarları katıp suyu cıkana kadar pişirin.Hasladıgınız mercimeğide katıp karıstırın.Yeşillikleri istediginiz boyutta dograyıp bir kaseye alın.Üstüne yeşil mercimek karısımını dökün.Limon ve zeytinyagı ilavesi yapıp,saglıkla tüketin 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder