22 Temmuz 2015 Çarşamba

Seftalili Lavantalı Kek



Temmuzuda bitiriyoruz.Haliyle benim tatilimde gittikce azalıyor.Ramazanı yeni bitirdik ama sanki aylarca bizlerle birlikteymişte tatilim bitmiş gibi hissediyorum.Uzun zamandır sürekli aklımda olan diger tatil planları ise ne zaman gerceklesecek bilmiyorum.Mezun olduktan sonra hemen işe baslayan ablam sadece haftasonları izinli oldugu için uzun süreli biseyler yapmakta zor oluyor.Sadece haftasonu icinse ne adımı tatile gittiye cıkarmak nede gittigim yerin tadı damagımda kalsın istiyorum.Aslında ikimizinde isteği ufak capta yurt dısı tatili ama durum ne getirir ne olur bilmiyorum.En kolayından İstanbul'a gitmek,instagramda tanıstıgım güzel insanlarla daha yakından tanısmak,yeni lezzetler,yeni yerler kesfetmek var ama 2 güne neyi ne kadar sıgdırabilirim ki.Bide Ankara'da egitim meselem var ki oda sevgili babamın işlerini beklemekte.Hep bi bekleme modundayım yani.Cogu sey karısık suan.Bense dısarıya cıkınca yapıs yapıs sıcakta oturmaktansa,cogu zaman evde gecen bir hayatı tercih ediyorum.Oturuyosun bari tarif yaz diyenler varsa inanın bu tarifin basına 3 kere oturup kalktıktan sonra yazdıgımı itiraf edeyim size :) İnsan gercek anlamda erindikce erinesi geliyor.Silkinmem lazım bi ama galiba akılda tatil oldukca bu pek mümkün olmayacak sanki.




Bir kac haftadır cektigim resimlerin kalitesini,netliğini hic begenmiyorum.Isık cogunlukla kafamı karıstırıyor yada sadece cekmiş olmak icin cekincede bazen güzel resimler yakalayamıyorum.Bununda etkisi var bence.Bu yüzden bu kekte fazlaca resim görebilirsiniz ki biraz ısıgı anlamak acısından alıstırma yaptım diyebilirim.Aslında daha cok resim var elimde ama cogunlugunu sectim ve sizlerle bunları bulusturdum.Eger fazla resimden sikayetciyseniz bunuda yorumlarda bildirirseniz daha dikkatli olacagımı söyleyebilirim.

Daha önce yapmıs oldugum saint honore tarifini yazıyorum demiştim ama bu kek ondan kolay oldugu icin aradan cıkartmak istedim.Hemde belki bu güzel keki yapmak isteyen olur diye düsündüm.

Eger blogumda yapmıs oldugunuz tarifler varsa beni etiketlerseniz cok mutlu olurum.Yapıp,geri dönüsler geldiginde tarifin ne kadar tutup tutmadıgını anlıyorum.Yada resmini Dm olarak gönderseniz,hatta sadece yaptım ve güzel/kötü oldu diye yorum belirtmenizde yeter benim için.

Kek yaptıgımı pek görmemiş olabilirsiniz.Hatta daha önce yaptıgım bi kek basarısız olunca acaba kek yapma yetimi kaybettim mi diye düsünmeden edemedim.Ezberimde hala annemin ögrettigi bi kek ölcüsü vardı.Cok iyi hatırlıyorum,hatta bardagın seklini bile.İstanbul'da kaldıgımız bi süre boyunca ben kendimi evde oyalamak icin kek yapardım.O zamanlar cok yapınca simdi pek yapma hevesi gelmiyor belki,bilemiyorum.

Linda Lomelino'nun sitesinde görmüstüm bu keki.Gecen günlerde gözüme tekrar takılınca dolapta kalmıs 2 seftalide degerlensin diye yaptım.Lezzetler tahminimden cok daha güzel oldu ve birbirine yakıstı.Lavantanız yoksa önemli degil,yumusacık olan bu keke seftali bile yetiyor.Agızda dagılan,nemli bir dokusuyla bu keki yapmanızı öneriyorum.Ben sıcakken ters cevirdigim icin kekin bir kısmı kalıba yapısık kaldı siz soguduktan sonra ters cevirin.

Linda uyarladıgı tarifin yarısını yapmıs.Bende cok yüksek bir kek elde etmek istemedigim icin onun tarifini aynen uyguladım.Siz isterseniz 2 katına cıkarıp daha yüksek bir kek elde edebilirsiniz.

Malzemelerin oda sıcaklıgında olmasına dikkat edin.

İsterseniz seftali yerine farklı meyveler hatta visne mevsimi oldugu icin onunlada yapabilirsiniz.

Malzemelerin yanına 1 bardak icin genel ölcüleri yazdım.Eger mutfak tartınız yoksa bu ölcülere göre miktar belirleyebilirsiniz.


Kek için:

210 gr un (1 bardak un 140 gr)
1/4 cay k kabatma tozu
1/4 cay k karbonat
1/4 cay k tuz
110 gr tereyag,oda sıcaklıgında (1/2 su bardagı 115 gr)
180 gr toz seker (1 su bardagı 200 gr)
2 büyük yumurta,oda sıcaklıgında
120 ml buttermilk (1 cay bardagı 100 ml)
2 orta boy seftali
Lavanta

Limon Glaze icin:

1/2 su bardagı pudra sekeri
2 yemek k limon suyu


Buttermilkin yapılısı:

Oda sıcaklıgındaki süte 1 yemek k sirke yada 1/2 limon suyu katıp hafifce karıstırın ve 5 dakika bekleyin.Süt kesilecek pütürlü bir hal alacaktır.Bu esnada eger lavanta kullanacaksanız havanda biraz dövüp sütün icine ilave edip,kokusunun cıkmasını saglayın.


175* derecede fırını ısıtın.Kalıbınızı tereyag ile yaglayıp,un serpin.Kabugunu soydugunuz seftaliyi kücük parcalar halinde dograyın.
Kuru malzemeleri (un,k.tozu,karbonat,tuz) bir kaba eleyin ve karıstırın.
Oda sıcaklıgına gelmis tereyagını 2 dakika boyunca kremamsı hale gelene kadar cırpın.Sekeri azar azar ilave edin,cırpmaya devam edin.Yumurtanın birini ekleyip tamamen karısınca digerini ekleyip karıstırın.Elediginiz malzemeleri ve buttermilkide katıp homojen hale gelene kadar cırpın.

Hamurun 1/3 ünü kalıba döküp,spatula ile düzleyin.Dogradıgınız seftaliden serpiştirin.Tekrar hamurdan üstüne döküp,düzleyip seftali serpiştirin.En son kalan hamuruda üstüne dökdükten sonra fırına verin.Yaklasık 40-45 dakika boyunca pişirin.Eger daha fazla hamur hazırladıysanız pişme süresi uzayabilir.En iyisi kontrollü sekilde kürdan kuru cıkana kadar pişirmek.Pişince kalıpta sogumasını bekleyin.Daha sonra ters cevirerek kalıptan cıkartın.

Limon glaze için pudra sekeri ve limon suyunu bir kapta iyice cırptıktan sonra kekin üstüne sos olarak dökün.Hazırladıktan sonra hemen kullanmalısınız.Yoksa glaze kuruyabilir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder