27 Temmuz 2015 Pazartesi

Vişneli Cheesecake



Günlerden pazartesi.Pazartesi baslayan diyetlerde hep bi muziplik vardır.Nası olsa bırakılır diye.Ama bana göre pazartesi haftanın baslangıcı oldugu icin motive kaynagıdır.O yüzden dünden plandıgım sekilde biraz eski düzenime dönmek ve saglıksız beslendigim günlerin fazlasını atmak icin bir hafta süreyle temiz beslenmeyi düsünüyorum.Uzun zamandır yapmadıgım spordada kendimi aktifleştirip gün icerisinde daha canlı,hareketli olmayı umarak sabah kosularına basladım.Benim spor icin en sevdigim mevsim kıstır.Kat kat giysende,sapkanı taksanda kimsenin umrunda olmuyorsun.Ama yazın ne yapsamda bunalmasam diye careler arıyorum.Velhasıl madem evdeyim,iş yaptıgım yok,tatile gittigim hic yok kendimi bu sekilde bi programa dahil ettim.Bu yazdıklarımı okuduktan sonra  kac kişi amannn ne kilosuymus diyip tarifin basına duraksamadan gecer bilemiyorum.Hatta suan silsem mi yazdıklarımı diye düsünüyorum.En iyisi siz bunu bi yapın,ben bu hafta süresince yaptıgım saglıklı seyleride ekleyip bi günah cıkarma yaparız :)

Cheesecake'in artık en iyi yaptıgım tatlı oldugunu düsünüyorum.Aynı zamanda yapmasınıda seviyorum.Bu yüzden ilk kez birine yaptıgım lezzetleri tattıracaksam cheesecake yapıyorum.Bu vişneli cheesecake'te kuzenimin bize gelip gelmemesinin belli olmadıgı bir zamanda,dolapta hazır bulunsun diyerekten yapmıstım.Durdukca güzelleştigi icinde 2 gün,hatta 3 gün rahatlıkla saklayabilme sansınız var.


Şimdi çileklerin tükenip,diger mevsim meyvelerinin cıkma zamanı ki vişnede bu meyvelerden birisi.Kilolarca alıp bi kısmını buzluga stok yaptım kıs icin.Bir kısmını aslında pie yapmak icin ayırmıstım ki cheesecake'te kullanmayı tercih ettim.


Ben cikolata-vişne uyumunu sevdiğim icin tabanında cikolatalı kurabiye kullandım.Siz nası seviyorsanız o sekilde kullanın.

Peynir türü olarakta labne kullandım.İsterseniz diger tuzsuz beyaz peynir türevlerini kullanabilirsiniz.Süzdürmek önemli bir kısım ki cheesecake pişerken catlamasın.Daha kalın bi cheesecake istiyorsanız labne miktarını artırabilirsiniz.Bununla birlikte yumurta,un,nişasta oranınıda artırın tabi.

Bunların dısında güzel bir cheesecake elde etmek icin kalıbın dısını alüminyum folyo ile kaplamak ve fırını ısıtmaya baslarken icerisine su dolu bir kap koyup,fırının icinde buhar olusturmak gerekiyor.

Tabanda tereyagının agır aromasını bastırmak ve birazda hamurumsu yumusak kıvamı olusturmak icin süt kullanıyorum.

Piştigini anlamak icin süreye göre degil üstünün hafif sallanıyor kıvamında olması aslında bizim icin yeterli.35 dakikayı gecince kalıbı sallayıp eger cok cıvıksa biraz daha pişirmek gerekir.Üstü cıvık degil ama ortasında hafif sallantı varsa cıkarmanız icin dogru zamandır.Eger hic sallanmıyor katı duruyorsa muhtemelen cok pişirmissinizdir ve cheesecakete yumusak yerine sert bi doku olusacaktır.



Taban icin:

2 paket Eti cikolatalı kurabiye
2 yemek k tereyag
2 yemek k süt

Öncelikle peynir kreması kısmında (asagıda) yazan ekşi kremayı yapın.1 cay b kremaya 1 yemek k sirke yada 1/2 limon suyunu ilave edip hafif karıstırın,oda sıcaklıgında bekletin.

Fırını 170*derecede ısıtmaya baslayın.Su dolu bir kabı fırının icerisine koyun.
20 cmlik kalıba yaglı kagıt serip,etrafını alüminyum folyo ile kaplayın.

Tereyagını eritin.Kurabiyeyi rondoda un haline getirip,tereyag ve sütü ilave edin.Tamamen karısınca ele yapısan hamurumsu bir kıvam olusturun.Eger birbirine yapısmıyorsa az daha süt ilave edin.Yaglı kagıt serdiginiz kalıbın tabanına bu hamuru birbirine yapıstırıp esit sekilde döseyin.Buzdolabına koyun.

Peynir kreması icin:

400 gr süzdürülmüş labne
3/4 su bardagı seker
3 yumurta (oda sıcaklıgında)
1 cay b ekşi krema  (1 cay b krema + 1yemek k sirke/1/2 limon suyu)
1 tepeleme yemek k nisasta
1 tepeleme yemek k un

Süzdürdügünüz labneyi ve sekeri 2 dakika boyunca cırpın.Ardından yumurtaları teker teker ilave edip,iyice yedirin.En basta yapmıs oldugunuz ekşi kremayı,nisasta,unu katın.Homojenleşince karıstırmayı bırakın.Dolapta beklettiginiz tabanın üzerine kremayı bosaltın.Dilerseniz sostan ayırdıgınız vişne tanelerini kremanın üstüne aralıklı olarak dizebilirsiniz.

Isınan fırından su dolu kabı cıkartmayın,eksildiyse su ilave edin ve kalıbı orta rafa yerleştirin.Yaklasık 35 dakikadan sonra yukarıda belirttigim sekilde kontrol yaparak cheesecake pişirin.(Üstü ne cok cıvık olacak nede kalıp gibi duracak.Ortası hafif sallanıyor olması gerekiyor.) Sogumaya alın.Dolapta en az 6 saat dinlendikten sonra servis yapın.


Vişneli Sos için:

2 su bardagı vişne
3 yemek k toz seker
1 su bardagı vişne suyu
1 yemek k nişasta

Visneleri tavaya alıp sekeri üzerine serpiştirin.Vişne suyunun icinde nisastayı cözdürüp dökün,karıstırarak pişirin.Sos kenarlardan hafif kıvam almaya baslayınca altını kapatıp,sogumaya alın.

Soguyan cheesecake'in üstüne sosu dökün yada servis sırasında dilimin üstüne sostan dökebilirsiniz.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder