28 Eylül 2015 Pazartesi

Portakal Suruplu Fransız Tostu



Daha önce yapmıs oldugum Challah ekmeğini hatırlarsınız belki.Bilmiyorsanızda buraya bir tık yaparsanız ulasabilirsiniz.Kek gibi yumusacık hafif tatlı bu ekmeği fransız tostu yapmak için ayırmıstım.Nedense evde olan normal ekmekle yapmak istemedim illa o ekmekle yapıcam.O yüzden sırasının gelmesini bekledim.Siz benim gibi yapmayın.Bu lezzet icin ekmek yapmayı yada bulmayı beklemeyin.Elinizdeki ekmeklerle yapın gitsin.Challah ekmeğini tazeyken buzluga attıgım icin bayatlık derecesini sorgulamam gerekiyor ama genelde 2 günlük bayat ekmekle yapılırsa daha iyi olacagı söyleniyor.Bundan sonra bende beklemeyip elime bayat ekmek gecince yapacagım.

‘French Toast’ olarak geçen Fransız tostu bizim yumurtalı ekmeğe benzer türden bir yiyecek.İçerigi bakımından tatlı olarak yenir.O yüzden ismine aldanıp antin kuntin birseymiş ben yemem demeyin.Harcıyla pişirildiken sonra pankek havasında yiyeceginiz birsey.O yüzden uzak durmayıp sahalara inin ve kendinizi biraz havaya sokacak fransız tostunuzu yapın.Sonrasında ise anın keyfini cıkarın.

Ben portakalı cok sevdigim ve dolapta uzun süredir bekleyen portakallarım oldugu için surup yaptım.Üstünede biraz pudra sekeri,biraz portakal surubu yeterli geldi.Siz surupla ugrasmak istemezseniz taze meyve dilimleri olur,reçel olur kullanabilirsiniz.Tercih tamamen size ait.

Malzemeler:

3 yumurta
¾ cup süt
1 yemek k seker
1 cay k tarcın
¼ cay k muskat rendesi
6 dilim challah ekmeği/ekmek

Yumurta,süt,seker,muskat ve tarcını bir kapta birlikte cırpın.Bir yandanda tereyagını  bir tavada eritin.Homojen olarak karısan harca ekmek dilimlerini batırıp bir yüzü sıvıyı emince diger yüzünü batırın ve yag erimiş tavaya ekmekleri dizin.Bir yüzü kızaran ekmegin diger yüzünüde kızartıp bir tabaga alın.Servis icin hazır demektir.

Eger portakal surubu  yapmak isterseniz;

1 büyük portakal
1 yemek k esmer yada beyaz seker

Portakalın suyunu sıkıp sos tenceresine alın.Sekeri ilave edip kısık ateste kaynadıktan sonra kontrol ederek eger hafif kıvam almıssa altını kapatın ve sogumaya alın.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder