25 Ağustos 2015 Salı

Çikolatalı Kek


Genelde keklerin kuruluklarından sikayetçiyimdir.Yumusak olsada nemlilik önemli bir konu.
Çikolata ile birseyler yapmam gerekiyor olunca brownie tarzı keklere baktım ama elimde yeterli cikolata olmayınca yine keke mahkumdum.Ama bir keki nası farklılastırabilirdim bilmiyorum.Tereyagının kattıgı nemliliği sevdigim icin ilk olarak ona karar verdim ve daha önce yapmıs oldugum kekin ölcülerinden yola cıkarak kuru,sıvı miktarlarına denk getirerek gayet güzel sonuc elde ettigimi düsünüyorum.

Yumusak ve nemli olan kekin ara katmanlarındaki cikolatalı kısımsa ıslaklık saglıyor.Fırından ilk cıktıgında yerseniz harika oluyor ama sonrasındada mikrodalgada ısıtırsanız fırından cıkmıs kadar yumusak ve ıslak oluyor.Benim hosuma gidiyor cikolatalı kekleri ısıtıp o sekilde yemek.Belki sizde seversiniz.

Ayrıca benim kalıbım 18 cmlik idi.Bu ölcü kücük kare borcam icinde yeterli olacaktır ama daha fazlası icin malzemeleri 2 katına cıkarmanızda fayda var.


Çikolatalı Kek


Malzemeler:
110 gr tereyag (oda sıcaklıgında)
3/4 su bardagı seker
2 büyük yumurta (oda sıcaklıgında)
1/2 cay b kaynamıs su
1 cay b yogurt
190 gr un
30 gr kakao
1/4 cay k kabartma tozu
1/4 cay k karbonat
1/4 cay k tuz
80 gr bitter cikolata
3 yemek k cokokrem yada nutella

Bitter cikolataları dograyın ve cokokremle birlikte benmaride eritin.Kenara alın,sogumaya bırakın.

Fırını 175* ısıtmaya baslayın.

Un,kakao,kabartma tozu,karbonat,tuzu bir kaba eleyin.Oda sıcaklıgındaki yumusamıs tereyagını sekeri kremamsı hala gelene kadar cırpın.Yumurtaları tek tek ilave edin ve iyice karıstırın.Sonra kuru malzemeleri ve yogurdu birlikte azar azar katarak cırpın.Benmaride erittiginiz cikolatadan 2 yemek k ve kaynar suyuda ilave edip homojen hale gelince karıstırmayı bırakın.

Yaglı kagıt serdiginiz ve kenarlarını yaglayıp,kakao serptiginiz 18 cmlik kalıbınıza hamurun 1/3ünü dökün ve yayın.Erittiginiz cikolatadan gezdirin ve aynı sekilde yine hamurun 1/3 ünü dökün,yayın,erittiginiz cikolatadan dökün.Kalan hamuruda üzerine yayıp fırına verin.

Yaklasık 45-50 dakika pişirin.Kürdanla pişme testi yapın.Eger kuru cıkıyorsa daha fazla pişirmeyin hemen fırından alın ve sogumaya bırakın.Soguyunca artan cikolatadan üzerine sekiller yapıp dolaba koyun ve cikolatayı dondurun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder