13 Ekim 2015 Salı

Izgara Sebzeli,Gouda Peynirli Focaccia Sandviç



Şuan saat sabahın 7si. Niye bu saatte kalkıp kendini yoruyosun be canısı? diye soranlara ise kısaca son zamanlardaki hayat düzenimden bahsedersem acıklayıcı olur sanırım.Haftanın 2 günü organize sanayi ve kalan 3 günü nerdeyse tam gün olarak gittigim okul dısında kendime zaman ayırmaya calısma cabalarım bunlar.Çünkü ben kendime zaman ayırdıkca mutlu olan bir insanım.Zaman ayıramazsam bir süre sonra depresif haller kacınılmaz oluyor.Mutfaga sadece siparişleri yapmak icin biraz kendimi zorlayarak girmiştim.Herseyi minimum zaman harcayacak sekilde olusturmak zorundayım.Aksi halde aksayacak projeler ve ödevler mevcut.Biliyordum zor olacagını son senemin ama bu denli beklemiyordum.

Bir haftadır olusturmaya calıstıgım düzende ise yarım saat bile olsa yaptıgım yürüyüşler var.Haftasonu 1 saate cıkarıyorum.Yürüyüs yapıyorum yapmasına ama bogazıma engel olamıyorum.Kendim birseyler yapmasam bile yiyecek illaki birseyler buluyorum.Yakın zamanda beslenmemede el atıp,eski düzenime dönmeyi hedefliyorum.



Bugün ise yürüyüs yok ama annemin misafirleri icin hazırladıgım hashaslı cörek var.Tarifi blogumda var.Yiyen,yapan herkes cok begeniyor.Sizde bu tarife ulasmak isterseniz buraya tıklayıverin.
Şuan hamurun mayalanmasını bekliyorum madem,kısa sürede sadece bu yazıyı yazabilecegime karar verip bunu yazdım işte.Ama resmen icimdeki babannede ortaya cıktı.Babannemde biz gelecegimiz zaman namazdan sonra kalkar katmer,kete hamurunun basına gecerdi.O bereketli olusundan bahsetsede benimki sadece zorunluluk,herseye yetişmeye calısma cabalarım :)

Neyseki tarifimizin ana maddesini olusturan focaaccia ekmegini ise daha önce yapıp,sandvicler icin bir kısmını buzluga attıgımdan bahsetmiştim.İşte vakit geldi cattı o sandviç yapıldı.Siz ekmegi yapmasanızda farklı bir ekmekle yine bu sandvici hazırlayabilirsiniz.Yapılacak iş cok gibi gözüksede aslında pratikce hazırlayabileceginiz bir tarif.Özellikle benim gibi sebze severler kesinlikle denemeli.

Malzemeler:

Malzemeler:


4 kare focaccia ekmeği
1 kabak
1 patlıcan
2 kırmızı biber
Biberli gouda peyniri (yada kasar,istediginiz peynir cesidi)
Taze nane yaprakları
Zeytinyag
Tuz.Karabiber

Kabak ,patlıcan,kırmızı biberi uzun,ince kalınlıkta olacak sekilde dilimleyin.Az yagladıgınız ızgara tavada tuz ve karabiber serperek arkalı önlü pişirin.

Gouda peynirini ince sekilde,ekmegin boyuna göre dilimleyin.

Taze nane yapraklarını robotta iyice ezilene kadar cekin.Zeytinyagını azar azar döküp,sürülecek kıvama gelinceye kadar birlikte karıstırın.Tuz,karabiber ilave edin.

Focaccia ekmeklerinin arasını açıp naneli sostan sürüp,kabak,patlıcan,kırmızı biberi üst üste dizin.Peyniride ekmekle orantılı sekilde yerleştirin.Peynirin erimesi icin önce bir yüzünü ısınmıs ızgaraya koyun,daha sonra diger yüzünü cevirin.Peynir eridiyse bu kadar ısınma yeterlidir.Bu kısımda ekmeği yakmamaya dikkat edin.Aman :)

İşte bu kadar.Şimdi afiyetle sıcak sandvicinizi yiyebilirsiniz.







1 yorum: