22 Haziran 2015 Pazartesi

Süt Reçeli Dolgulu Çikolatalı Muffin



Yaz tatilindeyim artık.Bir cok seyi yapmayı dört gözle bekledigim mevsimdi.Hic bu kadar heyecanla bekledigimi hatırlamıyorum.Hatta ben ki tatilleri pek sevmez arkadaslarımdan dolayı sürekli okula giden bir insandım.Ne olduysa bir kac senedir tatil diye sayıklıyorum.Simdi ise bu tatilin kıymetini gercekten bilip yapmak istedigim,bana tecrübe kazandıracak tariflerin listesini cıkarttım.Bunda yeni aldıgım Bouchon Bakery kitabınında etkisi var tabi.Diger kitaplarında siparislerini verecegim yavastan.Zaten daha öncede dedigim gibi kıyafete,ıvır zıvıra para vermektense mutfak eğitimim icin para biriktiriyorum.Bazen para biriktirirkende hedefin oldugunda daha ciddi olabiliyormussun bunu gördüm kendimde.Bir yandanda aldıgım pasta siparişleride ufaktan yardımcı oluyor.Hobi işe dönüstügünde cileye dönüşür deselerde yine benim icin kekin,kremanın,üst süslemelerinin tecrübesi olduguna inanıyorum.Çünkü birseyi ne kadar cok yaparsan o kadar elin alısır ve yatkınlasır.Çogu insan ihtiyacın yok zaten niye bu pasta siparisleri diye düsünsede artık kendi kendine birseyleri basarabilmenin mutlulugunu yasamak istiyorum ki yasım olacak 23,seneye mezunum ve kendi bölümümle ilgili birsey değil hayalini kurdugum kücük atölye icin tecrübe acısından daha fazla calısmam gerektigini biliyorum.Bunun bu tarifle ne alakası var bende bilmiyorum ama suanki durumumu ifade etmek istedim sanırsam :) 



Bu muffinin hatrı sayılır bir hikayesi yok bir anda ortaya cıkan birsey aslında.İlk olarak cikolatalı muffini yaptım.Ama her zamankinden biraz daha farklılıga ihtiyacım vardı.Bu yüzden iclerini oyup süt receli ile doldurarak icinide ıslatmayı düsündüm.Sonradan muz dilimleride ekleyince ailecek hosumuza giden bir tat oldu.Bazılarını damla cikolata ile doldurup servis sırasında mikrodalgaya koyarak cikolatalarında erimesini sagladım.Sizde kafanıza göre farklı kombinasyonlaar yapabilirsiniz.


Muffin yapmaktaki püf nokta kuru ve sıvı karısımlarını birbirine ekleyip kek gibi değil,un parcacıkları kayboldugu an karıstırma işlemini bırakmaktır.Egere hamuru cok ezerseniz istediginiz kadar kabarmaz.Hamurun kıvamı ise genelde koyudur.Kek gibi boza kıvamı gibi değildir.

Süt reçeli tarifini daha önce vermiştim.Tarif için buraya tıklayın.

Sırf bu muffin icin yapmak istemezseniz kendi yaptıgınız karamel sosu yada hazır karamel sosta kullanabilirsiniz.


Çikolatalı Muffin:

2 yumurta
3/4 su bar su bar seker
3/4 su bardagı yogurt
1/2 su bar sıvıyag
1/4 su bar kakao
2 + 1/4  su bar un
1/2 cay k karbonat
1/2 cay k kabartma tozu
Bir tutan tuz

Fırını 170 derecede ısıtmaya baslayın.Muffin kalıplarınıza kagıtları yerleştirip kenara alın.
Yumurtaları bir kapta cırpın.Seker,sıvıyag,yogurdu ekleyip karıstırın.Diger bir kaba un,kakao,tuz,kabartma tozu,karbonatı alın.Sıvı karısımı kuru karısımın üzerine ekleyip tahta kasıkla yukarda anlattıgım sekilde sadece un parcaları kaybolana kadar karıstırın.Kaliplara yerleştirdiginiz kagıtlara koyu kıvamlı muffin hamurumuzu kagıt tamamen dolana kadar koyun. 
Isıttıgınız fırında pişirmeye alın.Kürdan testiyle kuru cıkana kadar pişirin.Piştikten sonra sogumaya alın.Soguduktan sonra muffinlerin tepesinden ice dogru oyarak cıkarın.İçini süt receliyle doldurup tekrar kapatın.İstege göre muz dilimleri ve damla cikolatada koyabilirsiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder